Ми проаналізували активність провідних гравців у середовищі digital реклами за 2021 та 2022 роки, щоб зрозуміти, як повномасштабне вторгнення вплинуло на активність брендів та динаміку її відновлення. Для аналізу використовували інструмент для моніторингу рекламної активності у digital — Gemius AdReal.
З початком повномасштабного вторгнення у березні 2022 обсяг показів поміж 30 провідних рекламодавців впав приблизно втричі, порівняно з березнем 2021 року. Поступово (з травня) ринок digital реклами почав відновлюватись. Станом на грудень 2022 року кількість показів складає 1,36 млн проти з 2,3 млн — у грудні 2021.
Частка банерної реклами значно переважає відеорекламу — приблизно 82% проти 18%. Сайти онлайн-казино та ставок здебільшого контактують з аудиторією у форматі відео.
YouTube — незмінний лідер поміж майданчиків для розміщення медійної реклами (як відео- так і банерної). Водночас кількість показів реклами на Facebook значно знизилася порівняно з 2021 роком, приблизно удвічі. Сайти olx.ua та ukr.net залишаються в п‘ятірці перших за кількістю показів реклами.
Як і у попередні роки, традиційно в останні місяці календарного року спостерігалось зростання рекламної активності брендів у digital, досягаючи піку у листопаді-грудні. У грудні активність лідерів-рекламодавців залишалась на високому рівні. Як і у листопаді, в п‘ятірці найактивніших залишаються бренди Rozetka, Cosmolot (приріст 24%) та IQOS.
У грудні в тридцятку найактивніших рекламодавців потрапило більше виробників та магазинів техніки (ASUS, Алло, Comfy, Moyo) та їхня активність зросла. Водночас помітно зменшились обсяги показів реклами інтернет-магазинів одягу, взуття та косметики, активність яких була вищою через міжсезонні розпродажі та знижки на BlackFriday.
Якщо порівнювати дані за грудень 2022 та 2021 року, у 2021 до десятки рекламодавців також потрапили: Rozetka, Kyivstar, IQOS. Але обсяги показів були значно вищі ніж у 2022. Також у 30 найактивніших потрапляло значно більше сайтів онлайн-казино та онлайн-ставок, ніж у грудні 2022, хоча активність Cosmolot була значно нижчою — проти грудня 2021 за рік кількість показів бренду зросла на 146%. Загалом активність серед 30 перших рекламодавців зменшилася за рік на 41%.
Ринок digital реклами значно змінився від початку повномасштабної війни. Сталим залишається перелік найактивніших рекламодавців — поміж них Rozetka, IQOS, Kyivstar (як і у 2021 році). Також присутні онлайн-магазини та онлайн-казино. Топові гравці почали відновлювати рекламу з літа та продовжують нарощувати активність, хоч і з дещо меншими обсягами.