Уже традиційно кожного місяця ми аналізуємо активність топових рекладавців та категорій у digital-середовищі. Цього разу ділимося з вами статистикою за червень 2023 року та порівнюємо дані за попередній місяць та червень 2022 року. Аналіз був проведений за допомогою інструменту моніторингу рекламної активності у digital Gemius AdReal.
Топ-25 категорій за рекламними контактами
У червні 2023 року відмічається значне просідання рекламної активності більшості категорії порівняно з попереднім місяцем та червнем 2022, коли спостерігалося відновлення рекламної активності багатьох категорій після початку повномасштабного вторгнення . На першому місці зі значним відривом залишається рітейл, але загалом топ-5 категорій змінився — в червні сюди потрапили книги та преса, освіта, відеоігри та закриває п’ятірку категорія фармпрепаратів, загальна кількість рекламних контактів якої зменшилася більше ніж у три рази, що ймовірно пов’язано з просіданням попиту у літній період на деякі групи лікарських засобів.
Топ-5 категорій за реальними користувачами
Топ-5 за кількістю унікальних користувачів, що бачили рекламу, практично співпадає з топом за кількістю рекламних контактів. У червні відмічається значне зменшення кількості користувачів, якій була показана реклама порівняно з травнем 2023-го. Всього медійну рекламу в червні 2023-го бачило лише 11 млн Інтернет-користувачів порівняно з 18 млн у попередньому місяці та червні 2022-го.
Топ-25 рекламодавців за рекламними контактами
Rozetka, лідер за кількістю рекламних показів минулих місяців, повернулась на перше місце у червні 2023-го, на другому місці – інтернет-магазин Eobuv, також у топ-5 потрапили Cosmolot, Automarket та Silpo. Практично усі лідери попереднього місяця знизили медійний тиск у червні 2023-го, порівняно з червнем 2022-го об’єми показів загалом серед лідерів теж дещо менші.
Топ-25 сайтів за рекламними показами
YouTube став лідером серед рекламних майданчиків за показами як і відеореклами, так і банерної реклами. Головними майданчиками за кількістю показаної банерної реклами залишаються olx.ua, ukr.net та Facebook.
Таким чином, у червні 2023 року спостерігаємо значне просідання ринку digital реклами після достатньо високої активності рекламодавців від початку 2023 року, але прогнозуємо поступове відновлення рекламного ринку ближче до кінця літа.