У швидко змінному маркетинговому і цифровому просторі соціальні мережі та онлайн PR продовжують набувати все більше значення. Інвестиції в засоби масової інформації розвиваються щоб охопити багатоканальну аудиторію.
В результаті для брендів і підприємств стає важливішим, ніж будь-коли, розрізняти Paid – платні, Earned – придбані та Owned – власні медіаканали. А також розуміти окремі ролі, які вони можуть відігравати в рамках комплексного маркетингового набору. Вагомість кожного визначається галуззю і цільовою аудиторією.
Ми виділили ключові відмінності між медіаканалами, вказавши, як кожен з них впливає на маркетингову діяльність – онлайн і офлайн.
Paid Media – платні медіаканали
Це комунікація з користувачем за яку ви цілеспрямовано заплатили. Канал розширює охоплення рекламної кампанії і підвищує впізнаваність бренду за допомогою медійної реклами, реклами через блогерів або інших інструментів:
- Відеореклама
- Дисплейна реклама
- Нативна реклама
- Спец. проєкти, промо
Аудиторія Paid Media – це користувачі інтернету, які раніше не чули про компанію, але потенційно зацікавлені в продукті.
Платні медіаканали підходять для великих інтернет кампаній, спрямованих на підвищення впізнаваності бренду і конверсії. Головний плюс – можливість виміряти віддачу витрачених коштів і зусиль. Це каталізатори, які вступають в реакцію з ресурсами компанії та ведуть до утворення Earned Media.
Earned Media – зароблені медіаканали
Комплексність дій користувачів і ЗМІ щодо бренда: обговорення на інтернет майданчиках, лайки та коментарі. Це реклама, згенерована аудиторією бренду:
- Онлайн огляди
- Шерінг контенту
- Сарафанне радіо
Аудиторія Earned Media – користувачі, на яких таргетується рекламна кампанія і ті, які вже залучені за допомогою платних і органічних онлайн каналів. Також сюди входять шанувальники бренду, їх друзі й підписники.
Зароблені медіаканали формують впізнаваний, чесний і достовірний образ бренду. Це результат запланованих і реалізованих активностей в Paid Media і Owned Media.
Owned Media – власні медіаканали
Це коли ви використовуєте канал, який самі створюєте і контролюєте. Існують наступні майданчики розміщення контенту про бренд:
- Сайт продукту
- Сторінки в соціальних мережах
- Блог компанії
- Канал YouTube
Аудиторія Owned Media – постійні, нові та потенційні клієнти. Конвертованість користувачів в клієнтів через платні медіа залежить від якості та релевантності контенту компанії.
Головне завдання власних медіаканалів – вибудовування тривалих і довірчих відносин з цільовою аудиторією. Також можуть використовуватися як стартовий майданчик для рекламних активностей.
Кожен з перерахованих медіаканалів передбачає часові та трудові витрати, але їх використання позитивно впливає на бізнес. Рекомендуємо використовувати платні, зароблені та власні медіаканали в рамках єдиної інтегрованої digital-маркетингової стратегії. Такий підхід має синергетичний ефект і комплексно вирішує медійні завдання клієнта.
Підписуйтесь на наш блог і соціальні мережі. Дізнавайтеся більше про ефективне використання медіаканалів.