Новини

Тонкощі підбору персоналу у відділ Client Service

MixDigital Team
13 Лютого, 2020

“Якщо вас цікавить, що пов’язує залучення і збереження правильних співробітників із залученням і збереженням правильних клієнтів, відповідь – все”.

Фред Райххелд, автор і творець бізнес-стратегій

Успіх організації залежить не тільки від послуг, ціноутворення і якості продуктів. Клієнтоорієнтованість входить в ТОП головних умов успіху бізнесу.

Частина експертів стверджують, що якщо співробітник потрапляє в клієнтоорієнтоване середовище в організації, він зможе підлаштуватися і вести себе так, як і решта співробітників. Інші вважають, що відразу варто брати співробітників з тими якостями, які впливають на клієнтоорієнтованість, або «нейтральних», щоб потім їх навчити.

У цій статті, Сергій Мусін – Client Service Director MixDigital розповідає про тонкощі підбору персоналу для розширення команди або заміни пішовшого співробітника.

Підбір, адаптація, навчання, мотивація і корпоративна культура компанії повинні будуватися через призму клієнтоорієнтованості. Важливу роль у формуванні якісної системи сервісу, нарівні з розробкою і впровадженням стандартів обслуговування, формуванням клієнтоорієнтованої корпоративної культури, відіграють саме підбір та адаптація персоналу.

Причин, чому виникає потреба в новому співробітнику багато. Найпоширеніші з них:

  • менеджер перегорів;
  • переманили в іншу компанію;
  • вирішив змінити сферу діяльності;
  • не впорався з об’ємом робочих обов’язків.

На жаль, не всі ці причини можна спрогнозувати й запобігти їхньому виникненню заздалегідь. Буває і так, що заміну необхідно шукати оперативно, в лічені дні.

Підходи до підбору персоналу у відділ Client Service

Традиційно є два підходи до вирішення завдання підбору фахівців.

Перший – це виділити час і шукати людину з необхідними компетенціями та досвідом.

До плюсів даного підходу можна сміливо віднести можливість отримати досвідченого співробітника, який швидко порине у поточні проекти.

Є й мінуси: час на пошуки і співбесіди, процес перетворюється в спринт; високі запити оплати праці; складнощі в адаптації пов’язані з попереднім досвідом людини.

Другий – укомплектовувати штат фахівцями мінімального рівня або людьми без досвіду, поступово ростити їх всередині компанії.

У другому варіанті плюсів більше:

  • планомірне виділення часу на пошуки й співбесіди, процес більше схожий на марафон;
  • вартість фахівців початкового рівня або без досвіду нижча;
  • можливість навчити й адаптувати людини з нуля, враховуючи цінності та плани компанії;
  • підстраховка на випадок звільнення досвідченого співробітника.

Мінуси також присутні: відсутність досвіду і практики, потрібен час на адаптацію і навчання співробітника.

Як відбувається процес рекрутингу

З первинним відбором кандидатів без проблем справляються HR менеджери. А ось фінальна співбесіда та прийняття рішення про найм, залишається за керівником відділу, як втім, і відповідальність за роботу та розвиток нового співробітника.

Фінальна співбесіда – це один з найважливіших етапів відбору. Це непросте завдання, в якому належить з’ясувати безліч подробиць про кандидата, а також дуже структурно і дохідливо розповісти про компанію та посадові обов’язки.

Розповіддю про компанію та вакантну позицію не можна нехтувати! Тому що процес найму завжди двосторонній: ви вибираєте співробітника, а він вибирає свою майбутню роботу, може навіть і сферу діяльності на все життя.

Для фінального етапу співбесіди важливо добре підготуватися. Сформувати список питань, який допоможе дізнатися про цінності кандидата, вивчити його досвід і світогляд, а також життєві принципи, спрямованість і прагнення.

Цінності людини відіграють ключову роль у виборі. Якщо вони збігаються з цінностями компанії, то з великою ймовірністю складеться відмінна, ясна і комфортна співпраця.

Прикладів питань для конструктивної співбесіди можна знайти сотні. Ми для себе вибрали ті, які об’єктивно покажуть ціннісні орієнтації, якість попереднього досвіду і мотиваційні чинники кандидата.

Ділимося ТОП 7 з них:

  1. Якими досягненнями в своєму житті Ви пишаєтеся: робочі і особисті?
  2. Яка робота приносить Вам більше задоволення: творча або аналітична? Що з вашого списку справ наповнює вас енергією?
  3. Скільки б Ви хотіли в ідеалі заробляти, як плануєте цього досягати і що для цього потрібно зробити?
  4. Як Ви зрозумієте що стали успішним або досягли успіху? Які параметри для себе визначаєте?
  5. Які навички, яким Ви вчилися і навчаєтеся зараз допоможуть вам в майбутньому?
  6. Які Ваші життєві пріоритети і як вони поєднуються з роботою?
  7. Чим ви захоплюєтеся? Як проводите неробочий час?

Це далеко не весь список питань. Ми очікуємо обдумані і розгорнуті відповіді, завдяки яким можна дійсно зрозуміти його справжній потенціал.

Оффер

Після успішного проходження співбесіди кандидату відправляється оффер.

Оффер компанії – це її обличчя й імідж. Від того, наскільки містко, інформативно, чітко і структуровано подано інформацію в реченні залежить те, як до вас будуть ставитися кандидати.

Структура оффера повинна складатися з наступних пунктів:

  • від кого, кому і дату пропозиції;
  • інформація про вигоди й перспективи для обох сторін;
  • посада, прямий керівник і період випробувального терміну;
  • оплата праці на випробувальний термін і після нього, якщо це було обговорено на співбесіді;
  • додаткові виплати й пільги: бонуси, тренінги та навчання, медичне страхування, відпустки тощо;
  • робочий графік компанії;
  • список основних завдань на випробувальний термін – чітко і детально;
  • основні зони відповідальності;
  • бажані результати, які повинен показати кандидат після проходження випробувального терміну;
  • прояв особистих якостей – те, в чому кандидат себе повинен добре показати.

Ми впевнені, що наш досвід допомагає нам залучати в команду талановитих, цілеспрямованих і високо організованих людей.

Будемо раді, якщо наші поради допоможуть вам у формуванні сильного відділу client service.

Поділитися цим постом:
  • linkedin-black
  • facebook-black
  • twitter-black

    Дізнаватися про новини

    Схожі записи

    Новини
    Рейтинг рекламодавців за вересень 2023 від MixDigital

    Осінь розпочалась зі змін, активність категорій рекламодавців у вересні 2023 значно зросла порівняно з серпнем. Тож, ми готові представити детальний...

    26 Жовтня, 2023
    Новини
    Як минуло літо для ринку реклами? Аналітика від MixDigital

    Представляємо аналітику активності рекламодавців влітку 2023 року. Цього року найактивнішим літнім місяцем був червень з 1,28 млрд рекламних контактів, а...

    28 Вересня, 2023
    Новини
    Рейтинг рекламодавців за липень 2023 від MixDigital

    Як і кожного місяця, ми представляємо рейтинг найкращих рекламодавців. Тож пропонуємо вашій увазі звіт про активність рекламодавців у різних категоріях....

    25 Серпня, 2023