Новини

Що чекає на бізнес, бренди, маркетинг та діджитал у 2021

MixDigital Team
29 Січень, 2021

Ми постійно слідкуємо за ринком digital та всіма галузями, яких він стосується. Ось нещодавно прослухали вебінар від колег Kantar Україна. Зібрали для вас найважливіші моменти — зі статистикою, висновками та рекомендаціями.

Зі звичним вже напрямком “mobile понад усе” доведеться почекати, все та всі продовжують переходити в онлайн, а масштабування бізнесу стає пріоритетним завданням.

Згідно з даними Kantar Україна, події 2020 негативно вплинули на доходи 57% українців. Наші співвітчизники хвилюються за майбутнє, вважають, що відновлення економіки потребуватиме багато часу, а криза матиме довгострокові наслідки.

Більшість наших земляків вважають, що ситуація з коронавірусом негативно впливає на їхнє життя. Люди відчувають, що події в країні та світі стосуються їх надзвичайно сильно, хвилюються, що можуть захворіти.

Що відбувається на ринку товарів та послуг зараз? 

55% — продовжують купувати ті ж самі бренди, що й завжди;
55% — приділяють більше уваги цінам;
38% — звертають більше уваги на розпродажі;
50% — обирають супермаркет поруч з будинком.

Чого споживачі очікують від брендів у 2021:

34% — очікують на практичність, сподіваються на готовність бренду надати допомогу;
19% — хочуть, щоб бренд зменшував їхню тривожність;
15% — очікують на приклад поведінки від бренду;
10% — чекають на оптимістичні підходи.

Однак, ми все ще не відчуваємо особливої уваги до себе та своїх потреб.

Пам‘ятаєте, як на початку першого локдауну всі бігли скуповувати гречку й туалетний папір? А дефіциту продуктів так і не відбулося. Більш ніж половина споживачів каже, що магазини не змінили асортимент, але тепер покупці ладні шукати кращі ціни. Навіть якщо це означає відвідування декількох магазинів. Люди йдуть до іншого магазину — шукають бажаний бренд, або ж певний товар. Нові марки, які покупці спробували у 2020, вони купуватимуть й надалі.

Онлайн чи офлайн

FMCG товари більше купують офлайн, а от електроніку, побутову техніку, одяг — онлайн. Не секрет, що покупки онлайн зростають, а отже, важлива легка навігація сайтом та низькі ціни. Але, коли споживачі йдуть купувати FMCG онлайн — витрачають більше, ніж офлайн.

E-commerce допомагає заощаджувати час, тому навіть традиційні офлайн-рітейлери запускають онлайн-замовлення та швидку доставку.

Порада цього року: шукайте майданчики для продажу товарів та послуг онлайн, не шкодуйте грошей на онлайн-рекламу.

Значних змін зазнав наш спосіб життя. Українці проводять більше часу з родиною. Працюють і вчаться вдома, а у спілкуванні користуються месенджерами. Зосереджуються на своєму розвитку, піклуються про гігієну.

Цього року планують робити ремонти, запастися гігієнічними засобами та товарами харчування, проходити медичні профогляди та приймати вітаміни. Робити запас ліків, оновлювати комп‘ютерне обладнання та планувати подорожі.

З‘явилися й нові вимоги до оселі. Дім тепер — простір, де люди працюють, проводять відеодзвінки, готують, відпочивають, знімають відео для TikTok. Особливо важливою стає наявність вдома робочого місця, та його зручність, а також серед трендів — екологічність.

У 2021 році тренди 2020 посилюватимуться:

67% — планують навчатися онлайн;
63% — купуватимуть онлайн;
59% — нададуть перевагу віртуальним бізнес-зустрічам;
55% — також будуть соціалізуватися онлайн;
51% українців планують основний час проводити вдома.

У 2020, вперше за 6 років зріс попит на комп‘ютери (зокрема ігрові комп‘ютери та монітори). Тепер ми дбайливіше обираємо провайдерів інтернету. Якщо раніше всі говорили, що майбутнє за смартфонами, то пандемія внесла свої корективи. Частка mobile знизилася.

Що відбувається з бізнесом зараз, і що далі?

Бізнес українських компаній у 2020 скоротився на 35%. Але 84% власників бізнесу вважають, що менше ніж рік їм вистачить для відновлення. Більш як ⅔ українських компаній повідомили, що переглянуть свою стратегію.

Основні тренди компаній у 2021 році:

  • шукати нових клієнтів, канали, переходити на ринкові стратегії;
  • будувати нові бізнес-стратегії;
  • шукати нові методи роботи із покупцями.

Очікується тренд на війни між стрімінговими платформами. Вони мусять поєднувати якісний контент із глибоким розумінням аудиторії. У 2021 році “більше” не означатиме “краще”.

Cookies активно зникатимуть у 2021, але не зникнуть до кінця. Це заважатиме таргетингу. Можливо, буде більше прямої інтеграції між продавцями та партнерами з вимірювання.

Щодо аудіореклами — 2021 стане проривним у цьому напрямку. Протягом року 63% маркетологів планують збільшити витрати на рекламу подкастів. Радіо також не відстає, та набуває нового формату, виходячи в онлайн.

Крім того, спостерігається популярність геймінгу, 32% онлайн-користувачів України регулярно грають в ігри. Ігри — це медіа, бізнес та канал для залучення нової аудиторії. Понад 50% гравців — люди старші за підлітковий вік. Тому варто розглянути й можливість реклами в іграх — там перебуває дійсно цікава, зріла й платоспроможна аудиторія. Як просувати бренд серед геймерів детально розповідаємо у нашій статті.

Що потрібно робити українським компаніям, щоб бути в тренді:

  • поглиблювати розуміння бренду;
  • розвивати commerce;
  • приділити увагу розробці інновацій;
  • поглиблювати розуміння задоволеності клієнтів.

Сильні сторони брендів 2021:

  • піклування про себе та своє життя — тяга до комфорту;
  • стійкість бренду;
  • чітка ідентифікація;
  • довіра.

Зростатиме й попит на відеоконтент. Адже це багатоканальна персоналізована доставка контенту. Якщо відео ще не використовують у вашій галузі, ви можете стати першими. Щоб створити рекламний ролик, не потрібно занадто багато зусиль. Брендам навіть вдається знімати справжні багатосюжетні відео, які стають не просто рекламою, а несуть соціальну місію.Так ви надовго запам’ятаєтесь споживачеві, він довірятиме саме вашим продуктам чи послугам. Звісно, важливо аналізувати відео, слідкувати за лідами. Про переваги відеореклами, її особливості та способи запуску можна дізнатися тут.

На якому етапі зараз різні галузі?

Retail наразі у пошуках актуальної моделі, адже умови диктують споживачі. Минулий рік показав, що будь-хто може бути продавцем, й будь-що може бути магазином. Тому особливе місце продовжує посідати доставка + додаткові супутні сервіси.

E-commerce потребує більше автоматизації та вищої інтеграції у повсякденне життя. Варто активно розвивати онлайн майданчики, служби та агрегатори доставки. У 2020 році сума онлайн продажів в Україні зросла на 43%.

Джерелами зростання телекому стануть нові напрямки бізнесу: IoT, BigData, хмарні сервіси, Smart City, онлайн освіта. Вірний шлях — це діджиталізація та збільшення споживання мобільного інтернету.

Масштабування онлайн сервісів стане чи не найголовнішим трендом 2021. Навіть ті бренди, що позиціювали себе виключно як офлайн, досить швидко виходять в онлайн. Майбутнє, як і у 2020 в онлайні.

Можемо сказати точно — онлайн тренди не минуть за декілька місяців, вони з нами надовго. По-перше — це зручно. Консервативно налаштовані споживачі нарешті спробували адресну доставку та оплату рахунків, не виходячи з дому. Ті, хто був цілодобово зайнятий, оцінили час, який можна провести з родиною. Споживчі звички та спосіб життя українців вже змінилися. І той, хто першим це усвідомить та враховує нові дані у digital стратегії, посідатиме топові позиції на ринку.

Поділитися цим постом:
  • linkedin-black
  • facebook-black
  • twitter-black

    Дізнаватися про новини

    Схожі записи

    Новини
    Рейтинг рекламодавців за вересень 2023 від MixDigital

    Осінь розпочалась зі змін, активність категорій рекламодавців у вересні 2023 значно зросла порівняно з серпнем. Тож, ми готові представити детальний...

    26 Жовтня, 2023
    Новини
    Як минуло літо для ринку реклами? Аналітика від MixDigital

    Представляємо аналітику активності рекламодавців влітку 2023 року. Цього року найактивнішим літнім місяцем був червень з 1,28 млрд рекламних контактів, а...

    28 Вересня, 2023
    Новини
    Рейтинг рекламодавців за липень 2023 від MixDigital

    Як і кожного місяця, ми представляємо рейтинг найкращих рекламодавців. Тож пропонуємо вашій увазі звіт про активність рекламодавців у різних категоріях....

    25 Серпня, 2023