Перше, що спадає на думку при словосполученні медійна реклама — це банери. Дійсно, однією з найперших реклам в інтернеті була банерна. У нашій статті “Програматик: як це працює” ми вже розповідали про історію реклами. Зараз поговоримо про контекстно медійну рекламу. Вона може розміщуватися у різних форматах, на різних майданчиках та допомагає розв’язувати задачі бізнесу.
Медійну або банерну рекламу користувач бачить та/або чує на сайтах (у додатках): банери, відео, брендинг, аудіо.
Ви створили сайт, додаток, або хочете дати нове життя старому ресурсу, і не знаєте як про це розповісти в інтернеті? На допомогу прийдуть графічні, звукові та відео оголошення. Цільова аудиторія сприймає такі формати емоційно. Рекламний банер, наприклад, створюється не тільки для прямої продажі, а й для того, щоб побудувати знання про товар, сформувати довіру потенційних покупців до компанії та її продуктів.
Формати медійної реклами
Медійна реклама зустрічається скрізь — від вуличних білбордів, до роликів YouTube. Нижче поговоримо про рекламу в інтернеті. Є п’ять основних різновидів, які рекламодавцю варто відрізняти.
Банерна реклама
Вважається найпопулярнішим засобом просування, як офлайн, так і онлайн. Розміщення банерної реклами можливе на сайтах, або в додатках. Рекламодавець купує певне місце для свого банеру на майданчику, та час його розміщення. Також можна окремо оплачувати кількість показів банера або кліків на нього.
Раніше банери виглядали, як статичне зображення з коротким текстом. Сьогодні вони вміють реагувати на рухи курсора, додалась анімація та звук. Є декілька шляхів розміщення банерної реклами:
- Напряму через адміністрацію сайту.
- В рекламній мережі Google.
- За допомогою агенції. В деяких агенціях можна замовити комплекс: розробку банеру та його розміщення.
Відеореклама
Частіше за все відеореклама зустрічається в соціальних мережах та на YouTube. Про формати відеореклами на YouTube можна почитати тут. Рекламний ролик завжди знаходиться у центрі уваги користувача та добре залучує. Відеореклама також має декілька форматів:
- Pre-roll. Реклама, яку ми бачимо перш ніж почнеться обране нами відео. Вона триває не більш як 15 секунд.
- Mid-roll. Такий ролик найчастіше з’являється посеред фільму, серіалу або влогу, він інтегрований в контент.
- Post-roll. З’являється після перегляду відео.
- Pause-roll. Кожного разу, коли ви натискаєте на паузу, а потім знов вмикаєте відео, перш ніж воно почне програвати, буде показаний рекламний відеоролик.
Щоб створити якісний рекламний ролик потрібно декілька фахівців, зокрема сценарист, режисер, в деяких випадках — актори. Робота того вартує, часто виходять справжні шедеври. Розміщення готового відео краще довірити професіоналам. Сплачується відеореклама залежно від кількості показів цільової аудиторії, та кількості переходів на сайт.
Аудіореклама
Формат, який найчастіше зустрічається на радіостанціях, а також на різноманітних сервісах для прослуховування музики. Digital аудіореклама набуває популярності. Короткі аудіосповіщення розраховані на людей, які споживають контент, не дивлячись на екран. MixDigital TradeDesk пропонує 17 майданчиків для розміщення аудіореклами. Можна використовувати, як один, так і всі одразу.
Текстово-графічна реклама
Така реклама чимось нагадує банерну рекламу, вона складається з зображення та короткого тексту. Розміщення відбувається через контекстно-медійну мережу Google.
Брендовані сторінки
Іміджеві сторінки (або рубрики) створюються, щоб підвищити попит на певну подію (розпродаж, відкриття салону, презентація нового продукту). Їхня мета — підвищити впізнаваність бренду.
Переваги й недоліки банерної реклами в інтернеті
Головна перевага — залучення лише цільової аудиторії. Банери розміщуються на майданчиках з великою відвідуваністю, схожих за тематикою з вашим сайтом. Багато залежить від якості реклами, та обраних майданчиків. Таким чином, коефіцієнт конверсій може коливатися від 2% до 30%.
Популярність та впізнаваність бренду — ще один плюс, який забезпечує банерна реклама. Фірмовий стиль — запорука запам’ятовуваності бренду.
Контекстно медійна реклама не змусить чекати на результати. Ви побачите кліки, відвідуваність одразу після запуску кампанії, а їхня кількість напряму залежатиме від якості реклами та бюджету.
Якщо порівнювати з контекстною рекламою, де оплата знімається тільки за клік/перехід на сайт, медійна реклама сплачується за покази. Тобто платити необхідно, якщо користувач просто переглянув ваше оголошення, але не клікнув на нього. Тому важливо аналізувати майбутнє розміщення, враховувати фактори, які впливають на якість реклами.
Розвінчуємо міфи про медійну рекламу
Нерідко можна почути думку, що медійна реклама — це “злив бюджету”. Зазвичай так вважають ті, хто спробував один раз та не отримав очікуваний результат. Але ж навіть до створення першого автомобілю у виробників було багато провалів, але зараз ми можемо насолоджуватися усіма перевагами автопрому. А “медійка” не потребує таких зусиль. Іноді отримати результат не виходить навіть з третьої спроби, але вірно зроблені висновки та робота над помилками приводять до необхідної цілі, як, до прикладу, у нашому кейсі: “Як ми популяризували раннє бронювання турів разом з TUI”.
Існує таке поняття “банерної сліпоти”. Хтось вважає, що користувачі звикли до різного роду вікон, що спливають, та не звертають на них увагу. Інтернет насичений різними пропозиціями, але завжди є зворотна сторона. Для реклами в інтернеті добре працює феномен Баадера-Майнгоф: якщо ви дізнаєтеся щось нове, то скоро будете скрізь зустрічати цю інформацію. Результат напряму залежатиме від того, наскільки точним та цільовим буде повідомлення для вашої аудиторії. Саме тому важливо вивчати цільову аудиторію, спілкуватися з нею, знати її болі та пропонувати рішення.
Щоб медійна реклама приносила бажаний та прогнозований результат, перед запуском кампаній важливо знати відповіді на такі питання:
- Хто побачить рекламу? Кому ми її показуємо?
- Що буде в рекламному оголошенні?
- Що користувач побачить після кліка?
Як і будь-який інший вид реклами, банерна реклама має свої переваги та недоліки. З усім тим — це чудовий спосіб отримати перших користувачів на ваш майданчик за невеликий бюджет. Медійна реклама універсальна та підходить для просування будь-якого вебресурсу.
Ставте правильні цілі, плануйте запуск кожної кампанії, регулярно аналізуйте отримані дані, робіть висновки та цілі будуть досягнуті.