Інструменти

Google Analytics 4: як підготуватись і перейти на нову аналітику

MixDigital Team
9 Серпня, 2022

З 1 липня 2023 року ресурси Universal Analytics припиняють обробляти нові запити. Вже зібрана інформація буде доступною упродовж як мінімум 6 місяців, але лише для перегляду історичних даних. Нова версія аналітики — Google Analytics 4 вже доступна для роботи.

Порівнювати звіти універсальної аналітики зі звітами Google Analytics 4 незручно, та й неефективно. Дані в цих системах збираються й вираховуються по-різному. Ми рекомендуємо якнайшвидше перейти на Google Analytics 4. Так ви зможете накопичити достатньо статистики й даних у новому інтерфейсі, а майбутнє відключення Universal Analytics не вплине на вашу роботу.

Ми вже розповідали про переваги нової системи, а тепер розкажемо про те, як перейти на нову аналітику.

Google Analytics 4 — що нового?

Нова аналітика — це масштабуєма кросплатформова система, яка побудована навколо подій. Вона дозволяє відстежити шлях користувача, зібрати стандартизовані дані з усіх пристроїв і платформ.

Google Analytics 4 орієнтована на конфіденційність. Для впровадження використовується бібліотека gtag.js, яка працює без cookies. В найближчому майбутньому Google може відмовитись від Client ID та розраховувати лише на внутрішні ідентифікатори пристрою й браузеру, а також на кросплатформовий ідентифікатор, що генерується в CRM (User ID).

Universal Analytics, як і решта інших систем має архітектуру session-based/cookie-based. Є кореневий ідентифікатор кожного набору cookies. В Universal Analytics це Client ID. Також є сесія — візит користувача, на базі якої будуються всі звіти.

А от Google Analytics 4 базується і на подіях, і на даних про користувача. Тобто в ній усе побудовано навколо користувача (а не сеансу). Будь-яка взаємодія із сайтом вважається подією. Події логуються, з них вибудовується шлях користувача.

Google Analytics 4 проти Universal Analytics — основні відмінності

Для Universal Analytics ми налаштовували потік даних з сайту й незалежний потік даних з мобільного застосунку. Крім того, був окремий потік даних з CRM-системи із User ID. Google Analytics 4 вміє використовувати ці дані як єдиний потік: Сайт + Застосунок + User ID. Тож, замість трьох незалежних потоків даних тепер маємо єдину звітність з сайтів, мобільних додатків і User ID. Крім того, під User ID більше не потрібно створювати окреме представлення. Google Analytics 4 відмовилась від представлень — тепер все налаштовується на рівні ресурсу.

Раніше отримати дані можна було завдяки cookies, або ж завдяки тому, що ви самостійно збираєте про користувача (на User ID з ваших CRM). Тепер всім доступні одночасно User ID, Google Signals і Device ID (Device ID може замінювати User-ID). Вся статистика будується навколо користувача, або уніфікованого ідентифікатора девайсу, а не cookies. Раніше людина, яка заходила на сайт з двох різних браузерів, але з одного і того самого пристрою, мала різні Client ID. Це були два різні користувачі для Universal Analytics. А от для GA4 це вже один користувач.

При встановленні на сайт Universal Analytics ми отримували порожній лічильник. В результаті статистика мало що говорила про ефективність інвестицій в рекламу. Не кажучи вже про прогноз ефективності. А от при інсталюванні GA 4 за замовчуванням налаштовуються автоматичні події: перегляди сторінок, прокрутка, вихідні кліки, завантаження файлів та інші.

Universal Analytics мав складні звіти та суперечливі дані. Створення кастомних звітів в ньому були не user friendly, а можливості системи — обмежені архітектурою, яка базується на cookies і Client ID.

В Google Analytics 4 створювати звіти та порівнювати дані можна одразу. Тепер є єдиний набір даних про користувачів і події. Ці дані можна використовувати так, як зручно саме вам.

Якщо говорити про інтерфейс — таких масштабних змін Google Analytics зазнала вперше. Нова аналітика має менш громіздкий вигляд, вбудованих звітів тут набагато менше.

Основні переваги

  • Об‘єднання аналітики навколо подій дозволяє збирати однакові стандартизовані дані з усіх пристроїв і платформ.
  • Більш ефективне визначення користувача завдяки можливостям Device ID та Google Signals, а також більш зручного налаштування і реалізації User ID.
  • При створенні ресурсу Google Analytics 4 автоматично створюються корисні для відстежування події, тобто ті, які допомагають оцінити якість трафіку та відстежити поведінку користувача.
  • Тепер створювати кастомні звіти стає легше.Можна одразу бачити можливість зв‘язування певних параметрів. При зміні типу звіту змінюється і його зовнішній вигляд (кругова діаграма, таблиця, гістограма).
  • Проблеми, пов‘язані із конфіденційністю користувача частково вирішені за допомогою бібліотеки gtag.js, яка виключає використання cookie. Також є Consent Mode (рішення, про яке розповімо далі).
  • Відсутній ліміт звернень (тобто взаємодій, в результаті яких в систему надсилаються дані).
  • Спрощене налаштування кросдоменного відстежування. В Universal Analytics треба самостійно “декорувати” посилання, тобто змінювати його, додаючи параметр client id. Тепер достатньо встановити ресурс аналітики на необхідні домени, а в налаштуванні ресурсу вказати, на яких доменах необхідне налаштування кросдоменного відстежування.
  • Google Analytics 4 має більше функціоналу для налаштування подій без GTM.
  • В Google Analytics 4 з‘явився звіт, який дозволяє виміряти дохід, який ви отримуєте від реклами у вашому мобільному додатку, згрупованій за рекламним блоком.

Недоліки

  • Обмежене налаштування фільтрів.
  • Звернення обробляються довше (72 години проти 4 годин).
  • Менше вбудованих звітів.
  • Немає представлень або альтернативних рішень, є лише ресурс в який скидаються усі дані.
  • Поки що немає можливості імпортувати витрати з не-Google джерел.
  • Історичні дані з Universal Analytics не переносяться.
  • Є ймовірність, що ми стикнемось з помилками аналітики.

Ви можете зіткнутися з проблемами при впровадженні Google Analytics 4, якщо у вас:

  • Великий сайт з безліччю піддоменів, кожен з яких відстежується окремо.
  • Немає системи метрик — уніфікованих назв та значень подій та їхніх параметрів, єдиного підходу до ієрархії подій.
  • Є сайт і програми, ви плануєте впровадити наскрізну аналітику, при цьому сайт з додатками не має загальної ієрархії подій.

Тому ми рекомендуємо спочатку вибудувати загальну логіку збирання даних і тільки потім займатися впровадженням, інакше можна швидко вичерпати вільні слоти для параметрів користувачів і подій.

Вам може не підійти Google Analytics 4, якщо:

  • Новим ресурсом має користуватися кілька команд одночасно. Наразі GA4 не має представлень, а управління доступами ще не впроваджено.
  • Якщо ви хочете аналізувати витрати та ROAS по не-Google кампаніях — у новому ресурсі поки що немає імпорту даних.
  • Якщо потрібно експортувати конверсії до Search Ads 360 та Display & Video 360 — інтеграція з іншими продуктами Google поки не працює на повну потужність.

Описані функції Google Analytics 4 поки що не підтримує. Якщо вони необхідні для вашої роботи — нова аналітика може не підійти. Але ми все одно рекомендуємо встановити Google Analytics 4 для збору історичних даних. Швидше за все, Google незабаром реалізує ці функції, а от Universal Analytics поступово перестане працювати.

Як перейти на Google Analytics 4 поетапно

Перехід на Google Analytics 4 — це не просто заміна старого коду на новий. Саме тому ми рекомендуємо переходити на нову аналітику поступово.

  1. Створення ресурсу Google Analytics 4, який відстежує перегляди сторінок та стандартні події.
  2. Реалізація подій, пов’язаних із ключовими показниками ефективності (наприклад, заповнення форм).
  3. Реалізація подій електронної комерції.
  4. Впровадження іншого відстеження користувача (наприклад, подій, що не відносяться до KPI, налаштовуваних параметрів, інтеграції).
  5. Після збирання даних — повний аудит реалізації та коригування за необхідності.

Як в Google Analytics 4 працює машинне навчання

Використовуючи машинне навчання Google Analytics 4 може виявляти аномалії в поведінці користувачів. Це допомагає відстежувати слабкі місця та помилки на сайті та в мобільних додатках, а також у маркетингових кампаніях.

Також машинне навчання Google Analytics 4 генеруватиме прогнози. Ви можете отримувати прогнози щодо покупок, інтересів та рекламних кампаній Google. Ви також можете отримувати прогнози щодо ймовірності конверсій та створювати кастомні звіти та аудиторії для Google Ads на основі цих прогнозів.

Google Analytics 4 допоможе відстежувати тенденції. Відстеження змін поведінки користувачів дозволяє вносити важливі корективи. Наприклад — коригувати рекламні кампанії, щоб направити користувачів до товару, на який зріс попит. Аналітика також може розрахувати можливість відтоку клієнтів, допомагаючи вам інвестувати в правильні кампанії ремаркетингу.

Google аналітика може автоматично прогнозувати поведінку користувачів ресурсу, опрацьовуючи набори даних за допомогою технологій машинного навчання Google. Прогнозовані показники дають змогу отримувати додаткову інформацію про клієнтів завдяки збору структурованих даних про події:

  • Ймовірність покупки — ймовірність того, що для користувача, який був активний протягом останніх 28 днів, протягом найближчих 7 днів буде зареєстрована певна подія-конверсія.
  • Ймовірність втрати — ймовірність того, що користувач, який був активний на сайті або в додатку останні 7 днів, протягом найближчих 7 днів не проявлятиме активність.
  • Прогнозований дохід — дохід, який очікується за всіма конверсіями-покупками за наступні 28 днів, від користувача, який був активним протягом останніх 28 днів.

Події у Google Analytics 4

У новій аналітиці є такі типи подій:

  • Події, що збираються автоматично.
  • Події розширеного вимірювання.
  • Рекомендовані події.
  • Події користувача.

При налаштуванні можна відстежувати певні події, доступні за стандартом, що раніше вимагало диспетчера тегів Google (GTM) або жорстко закодованих тегів для відстеження подій (gtag.js). Ці події включають відстеження прокручування, вихідні кліки, пошук по сайту, взаємодію з відео та завантаження файлів — вони називаються автоматично реєстрованими подіями.

Події, що рекомендуються, допомагають відстежувати більше дій користувачів, щоб звіти були більш інформативними. За замовчуванням аналітика їх не надсилає, оскільки для їхньої інтерпретації потрібен додатковий контекст, який потрібно додати у додаток або на сайт самостійно. Події користувача дозволяють самостійно задавати назви та параметри подій, інформація про які важлива для вашого бізнесу.

Що таке Google Consent Mode і чим це рішення важливе для конфіденційності

Це рішення для вимірювання вебсайту, яке враховує згоду користувача на використання файлів cookie. Це дозволяє продовжувати приймати маркетингові та бізнес-рішення на основі даних, допомагаючи дотримуватися правил конфіденційності даних.

Режим згоди регулює поведінку тегів Google: Google Analytics, Google Ads та Floodlights залежно від вибору згоди користувача.

За наявності спливного вікна з налаштуваннями файлів cookie, яке зображається для кожного користувача при першому відвідуванні вебсайту в режимі згоди, поведінка тегів буде відрізнятися залежно від того, на які файли cookie користувач погодився.

Режим згоди працює завдяки двом новим параметрам: analytics_storage та ad_storage, які можна або дозволити, або заборонити. Коли для них встановлено значення true (тобто відвідувач вебсайту погодився на використання файлів cookie як для аналітики, так і для реклами), теги Google активуватимуться у звичайному режимі.

Якщо користувач не дає згоди на рекламні файли cookie, встановивши для параметра ad_storage значення false, теги спрацьовуватимуть як “анонімні перевірки зв’язку”. Поведінка тега Google Analytics залежить від обох налаштувань тега:

  • Якщо для параметра analytics_storage встановлено значення “відхилено”, всі GA-відповіді надсилаються як “пінги без файлів cookie”.
  • Якщо користувач погоджується на аналітичні файли cookie, але не на рекламні файли cookie, теги GA активуватимуться як завжди, але збір даних буде обмежений поведінкою та конверсією.

Тож навіщо переходити на Google Analytics 4

Хоча ви все ще можете використовувати Universal Analytics до 1 липня 2023 року, ми рекомендуємо якомога швидше додати GA4 до свого сайту або додатку. Окрім того, що ви матимете змогу отримати історичні дані Gogle Analytics 4, це також допоможе вам звикнути до його нового інтерфейсу і ви вже зможете використовувати нові функції аналітики

Додавання Google Analytics 4 до сайту або додатку не змінить поточних налаштувань Universal Analytics, ви зможете використовувати й переглядати обидва ресурси до липня 2023 року. Після цього ваш ресурс Universal Analytics припинить обробку нових даних, і вам доведеться перейти на Google Analytics 4. Тому рекомендуємо встановити ресурс GA4 вже зараз.

Поділитися цим постом:
  • linkedin-black
  • facebook-black
  • twitter-black

    Дізнаватися про новини

    Схожі записи

    Інструменти
    MixDigital TradeDesk: programmatic-платформа із прямим звʼязком з Viber

    Агенція MixDigital певне не здобула б своєї репутації й багатопрофільного портфоліо без якісного технічного бекграунду. Таким бекграундом стала programmatic-платформа MixDigital...

    25 Вересня, 2023
    Інструменти
    Google Analytics 4 360 і Google Analytics 4: у чому ж насправді різниця?

    Новий GA4 приніс справжню революцію в роботу з користувацькими даними, впровадивши більше гнучкості, метрик і можливостей. Тож можна сказати, що...

    21 Вересня, 2023
    Інструменти
    Все, що потрібно знати про Display & Video 360

    Інструмент для діджитал маркетингу і DSP-платформа Display & Video 360 є частиною екосистеми Google Marketing Platform і дозволяє керувати всіма...

    22 Серпня, 2023