Сервіси

Аудит та оцінка налаштувань Google Analytics

MixDigital Team
24 Лютого, 2021

Думаємо, багато хто з вас користується Google аналітикою. Є сайт — має бути й аналітика. Налаштування здаються простими: ставимо фрагмент коду на всі сторінки сайту та спостерігаємо, як накопичуються дані. Але чи можна вірити отриманій інформації?

Дані аналітики можуть містити спам, внутрішній трафік співробітників компанії, інформація може дублюватися. Врешті-решт, дані можуть бути не повними. Важливо проводити аудит систем аналітики, щоби бути впевненими — ви все оцінюєте вірно. Адже, на основі цієї інформації приймаються важливі рішення в бізнесі. Як відкалібрувати налаштування та проводити аналітику без похибок, знає наша Web Analyst, Інна Рибакова.

Про що ми розповімо:

  1. Як перевірити налаштування аналітики
  2. Перевірка аспекту Config
  3. Перевірка аспекту Utility
  4. Перевірка аспекту Accuracy

 

Як перевірити налаштування аналітики

В Google аналітиці є налаштування, які допомагають зібрати дані й організувати їхню структуру для аналізу. Нічого простіше й ефективніше за чек-ліст для перевірки цього інструменту ще не вигадали. Розповідаємо, навіщо використовувати чек-ліст і як його застосовувати.

Навіщо використовувати чек-ліст:

  • Ви врахуєте усі налаштування аналітики, не проґавивши нічого важливого, але не очевидного.
  • Робота без чек-ліста вимагає більше зусиль. На кожному етапі ви маєте вирішити, що робити далі. Чек-ліст відповідає на це питання за вас.
  • А от робота з чек-лістом дозволяє делегувати завдання. Будь-який співробітник зрозуміє, які налаштування інструменту ви вже перевірили, й на чому зупинилися.

Для оцінки й аудиту акаунтів Google аналітики наших клієнтів ми використовуємо систему оцінки продуктивності цифрової аналітики DAPS (Digital Analytics Performance Score). Це чек-лист, що ділиться на три складових якості налаштування аналітичної платформи: Config, Utility, Accuracy.

Кожен з аспектів має конкретний перелік налаштувань, який треба перевірити й поставити оцінку за результатами перевірки. Остаточно оцінити, чи вірно налаштовано інструмент аналітики можна, сумуючи бали за кожним аспектом.

  • Config (бали 0-4) — Оцінює доступ до даних загалом: які типи даних збираються, як імплементовано код відстежування, інтеграції з іншими продуктами, до прикладу з Search Console або Google Ads.
  • Utility (бали 0-3)  — Оцінює те, як організовано акаунт, наскільки зручно його використовувати під час аналізу даних. Наприклад — неймінг і структура представлень, налаштування цілей, групування каналів.
  • Accuracy (бали 0-3) — Оцінює чистоту й точність даних, що збираються.

Основні налаштування інструменту Google аналітики, та перевірки в кожному з аспектів.

Config

Реалізація коду відстежування Google Analytics

  • Код Google Analytics встановлено на всіх сторінках сайту. Якщо для окремих сторінок сайту використовуються нестандартні шаблони, швидше за все хедер відрізнятиметься. В ньому може не бути скрипту Google Analytics. Тому треба додати код аналітики в усі шаблони.
  • ID ресурсу в налаштуваннях Google Analytics відповідає ID в коді на сайті.
  • Код Google Analytics є на сторінці з 404 помилкою. Якщо його там немає, дані про сеанс, включно з переходом на 404, будуть викривлені. Сеанс обриватиметься.
  • Код встановлено лише на потрібному сайті.
  • Код не дублюється.

Налаштування ресурсу

  • Увімкнено звіти за демографією та інтересами.
  • Ресурс пов‘язано з іншими продуктами Google. Для отримання більш точної інформації, пов‘яжіть акаунт аналітики з іншими продуктами, й налаштуйте імпорт витрат. Так можна відстежити зв‘язок між діями користувачів і вашою рекламною активністю.
  • Ресурс пов‘язано з Search Console. Це допоможе дізнатися, який пошуковий запит привів користувача на сайт, на якій сторінці опинилася людина. Для відстеження у розділі “Зв‘язок з іншими продуктами”/”Усі продукти” треба під‘єднати Search Console.
  • Налаштування сеансу відповідають особливостям бізнесу. Сеанси завершуються за певний час. Зазвичай сеанс закінчується, якщо користувач нічого не робив протягом пів години. Якщо на сайті налаштовано автоматичне завершення сеансу після певного часу бездіяльності, час очікування сесії має збігатися. Якщо на сайті багато контенту, який користувачі довго вивчатимуть, час очікування сеансу має бути довшим. І навпаки — якщо контенту не багато, час можна зменшити.
  • Налаштовано збирання Client ID, Session ID.
  • Якщо на сайті є реєстрація, збирається User ID, та виконані необхідні налаштування в ресурсі для цього.

Налаштування представлення

  • Часова зона коректна. Щоб інструмент аналітики працював вірно, треба вказати відповідний часовий пояс. В маркетинговому аналізі важливо вказувати точний час, щоб знати час транзакцій, періоди, коли користувачі найбільш активні.
  • Валюта коректна.
  • Відстежування пошуку по сайту, якщо він є, увімкнено.

Налаштування Ecommerce

  • Відстежування електронної торгівлі увімкнено.

 

Utility

Налаштування ресурсу

  • Назва ресурсу дорівнює url сайту.

Налаштування представлення 

  • Створена структура представлень. Є три представлення, кожне з яких має власну мету використання. Raw View — чисті дані, без фільтрів. Якщо некоректно застосовано фільтри в інших представленнях, вони спотворюють дані. Представлення без фільтрів допомагає зрозуміти, які дані викривлено. Master View — робоче представлення, де налаштовано усі фільтри (видалено внутрішній трафік, трафік від ботів, дублі) воно використовується для аналізу сайту. Test View — для тестування нових фільтрів і гіпотез. Наприклад, ми хочемо виключити трафік від декількох ботів, але не впевнені, що правильно застосовуємо фільтр. Спочатку треба зробити це на тестовому представленні, запевнитися, що фільтр працює вірно, і лиш потім переносити налаштування на робоче представлення, щоб не зіпсувати статистику.
  • Якщо на сайті збирається User ID, є окреме представлення для User ID.
  • Налаштовано фільтри.

1. Full Site URL фільтр. За замовчуванням у звітах вказується лише URI запиту, але не назва домену. Якщо сайт має піддомен, наприклад https://blog.example.com/ треба використовувати цей фільтр, щоб розуміти — з основного домену прийшов користувач, або з піддомену.

2. Є Browser + Version фільтр — об‘єднує інформацію про браузер та його версії в одному параметрі.

3. Є OS + Version фільтр — об‘єднує інформацію про операційну систему та її версії в одному параметрі.

  • Налаштовані сповіщення, які дозволять вчасно виправляти помилки. Наприклад, перестав відпрацьовувати код GA, падіння головної мети сайту на 50%, 404 помилка під час переходу з utm, збільшення кількості 404 помилок на 100% відносно дня минулого тижня, зростання JS помилок на 50% відносно дня минулого тижня.
  • Відстеження цілей В представленнях мають бути мікро- й макро цілі — справні, коректно налаштовані. Цілі не повинні бути надто загальні (тобто можуть досягатися майже кожним відвідувачем, наприклад перехід на головну сторінку сайту). Водночас вони не мусять бути надто специфічними. Навряд чи хтось із користувачів їх досягне (наприклад, перехід за конкретним посиланням на певній сторінці сайту, яку користувач ще має знайти). Цілі добре збалансовані, добре названі й відмінно ілюструють стан справ у бізнесі.

 

Accuracy

Налаштування ресурсу

  • До переліку джерел переходу, що виключаються, додані усі непотрібні реферали. До переліку входить домен самого сайту, що дозволяє уникнути self-referral трафіку. Також включені платіжні системи, якщо вони є, щоб уникнути реферального трафіку від них за переадресації користувачів.

Налаштування представлення

  • Фільтрація ботів увімкнена.
  • Внутрішні IP виключено. Мається на увазі IP співробітників вашої компанії та/або IP розробників, підрядників та інших користувачів, які не є вашими клієнтами, але можуть генерувати трафік на сайт.
  • Є URL Lowercase фільтр та UTMs Lowercase фільтр. Якщо у посиланнях є символи у різному регістрі, наприклад, site.ua й Site.ua, без фільтру у звітах буде окрема статистика за переглядами site.ua й Site.ua.

Налаштування Ecommerce

  • Кількість транзакції та дохід в GA на 90%+ збігаються з даними із CRM.
  • Транзакції не дублюються.
  • Воронка продажів виглядає коректно — кількість сесій на кожному кроці зменшується.

Аудит звітів за джерелами трафіку

  • Self-Referral трафік відсутній
  • В реферальному трафіку немає того, що не можна назвати реферальним трафіком — переходи за посиланнями з інших сайтів (наприклад mail.google.com, yahoo.com, liqpay.com, facebook.com).
  •  У звіті за каналами кількість трафіку за каналом “Інше” має бути менш ніж 2%. В GA канали групуються за замовчанням. Трафік може потрапляти до каналу “Інше”. Щоб розрізняти усі канали, треба налаштувати кастомне групування. Так трафік, що потрапляє до групи “Інше” можна мінімізувати.
  • Кількість (direct)/(none) трафіку має бути менша ніж 20%. У GA до розділу “джерело direct/канал none”, крім прямих переходів на сайт, потрапляють переходи, джерело яких система не може ідентифікувати. Щоб ідентифікувати джерело/канал, радимо використовувати мітки, за можливістю в усіх посиланнях, котрі ви десь розміщуєте: у pdf — документах, сайтах, новинних розсилках, QR-кодах тощо.
  • У звітах з Google реклами адекватні дані. Кліки й сесії зіставляються між собою, дані про витрати та інші метрики з Google Ads не пусті.

Аудит звітів за поведінкою

  • Звіти за сторінками легко аналізувати, дані за ними не фрагментуються через параметри запиту (наприклад fbclid). Якщо дані фрагментуються, виключіть поле запиту. В налаштуваннях представлення в полі “Виключити параметри запиту URL”, вкажіть через кому необхідні параметри запиту.
  • До параметрів URL не передаються email або інші персональні дані користувачів. Якщо до параметрів запиту передаються персональні дані, Google може заблокувати ваш акаунт. Це суперечить умовам використання сервісів Google. Виключіть параметри запитів, що передають конфіденційні дані, як описано в кроці вище.
  • Перевірка Bounce Rate: він не менш ніж 5% і не більше ніж 95%. Ряд подій на сторінці (клік по поп-апу або запуск відео) відносяться до Non-Interaction Events. Якщо користувач зайшов на сторінку, запустив відео, а потім пішов з сайту, це зафіксується як подія. Тому вихід зі сторінки не вважатиметься відмовою. Якщо BR надто низький, можливо ви налаштували багато Non-Interaction Events. Якщо BR виявиться завищеним, значить, відстежується замало Non-Interaction Events.

Відстеження подій

  • Структура подій виглядає логічно та виправдано, вони покривають важливі кліки й взаємодії на сайті (відправка форм, завантаження файлів), неймінг систематизовано, до параметрів подій не передається нічого дивного й неочікуваного, немає проблем з регістром. Події легко використовувати для глибокого аналізу поведінки користувачів і налаштувань цілей.

Отже, ваш DAPS може бути числом від 0 до 10.

Що вищою є підсумкова оцінка, тим краща продуктивність системи аналітики. Тим кориснішим є інструмент аналізу для людей, що ухвалюють рішення на основі даних. Якщо є проблеми в аспекті Config, дані взагалі не збираються, або збираються не всі можливі дані. Якщо в Utility є недоліки, то частота використання інструменту аналітики нижча, через його незручну структуру. Якщо в Accuracy низька оцінка, рішення на основі даних можуть бути невірними

Якщо ви розберетеся в налаштуванні й аудиті аналітики, можете бути впевнені — дані не загубляться, все буде налагоджено вірно. А якщо цей перелік здався вам складним, об‘ємним, або ж вам просто не до налаштувань — напишіть нам. Наші експерти допоможуть розібратися із найскладнішими показниками.

    Дізнаватися про новини

    Схожі записи

    Сервіси

    Наздогнати без порушення правил: як влаштовано ремаркетинг фармпрепаратів

    Реклама ліків — одне з найскладніших завдань, маркетологи фармкомпаній працюють в умовах обмежень. Якщо в будь-якій іншій галузі треба стежити...

    13 Квiтня, 2021
    Сервіси

    KPI медіакампаній

    Не можете виміряти ефективність рекламної кампанії? Значить її не було. Для рекламодавців, які хочуть запускати результативні кампанії важлива можливість виміряти...

    17 Лютого, 2021
    Сервіси

    Медійна реклама: формати, переваги, міфи

    Перше, що спадає на думку при словосполученні медійна реклама — це банери. Дійсно, однією з найперших реклам в інтернеті була...

    22 Січень, 2021